آیا آسانسورها واقعا سقوط می‌کنند؟!
نوشته شده توسط : الهام

  آیا آسانسورها واقعا سقوط می‌کنند؟!

در فیلمهای بسیاری دیده‌اید که مثلا آسانسور از طبقه دهم یک ساختمان سقوط کرده است و یا اینکه با قطع شدن برق‌ها آسانسور سقوط می‌کند و امثال اینها. قبل از هر چیز عرض می‌نمایم که یک آسانسور این روزها هرگز سقوط نمی‌کند. حالا در اینجا به نکاتی قابل توجه در مورد آسانسور اشاره می‌نمایم :


هر آسانسور دارای یک ترمز فوق‌العاده قویست: به این صورت که ترمز در مواقع عادی همیشه فعال است و ایستادن آسانسور در مقابل هر طبقه، به واسطۀ همین ترمزهاست.

سیستم ایمنی (پاراشوت): که در واقع همان ترمز دوم و ترمز اضطراری می‌باشد، دقیقا در لحظه‌ای که سرعت آسانسور از مقدار تعیین شده بیشتر شود و یا اینکه کابل‌های کشنده شل شده باشند فعال شده و به این صورت است که مانند دو فک عمل کرده و بصورت مکانیکی جلوی حرکت را میگیرد. ترمز نوع دوم به برق هیچ ارتباطی ندارد و لحظه قطع برق خودبخود عمل می‌نمایند.

هر آسانسور دارای حداقل ۴ کابل کشنده قوی (بگسل) می‌باشد: که این کابلها از همدیگر جدا بوده و هر کدام به صورت مستقل عمل می‌کند.

در پایینترین قسمت آسانسور (چاهک)، چهار ضربه‌گیر به چهارچوب آسانسور متصل هستند که از جنس پلی‌اورتان، فنری و یا هیدرولیکی می‌باشند و در صورتیکه آسانسور از حد تعیین شده پایینتر آمد به ضربه گیرها برخورد می‌کند.

درب‌های آسانسور در هر لحظه و هر کجا قابل باز شدن توسز مسئول می‌باشند.
تنها چیزی که در آسانسورها ایجاد نگرانی می‌کند، قطعی برق و یا نقص فنی آسانسور است که آن هم حداکثر به مدت ۱۰ دقیقه قابل تعمیر است و در صورتیکه تعمیر شدنی نبود، مسئول آسانسور بصورت دستی توسط اهرم مخصوص، کابین آسانسور را به نزدیکترین طبقه می‌رساند. پس نگران نباشید.





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: آسانسور , بالابر ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
مریم در تاریخ : 1389/11/8/5 - - گفته است :
سلامي به گرمي آفتاب خدمت مدير سايت اول يه تشکر جانانه از زحمات شما دستتون درد نکنه خيلي وقت بود دنبال يه همچين مطالبي ميگشتم خيلي خلي به دردم خورد مخصوصا آرشيو هاي سايتت که حسابي باحال بود منم يه سايتي دارم ميخواستم اگه بشه با سايت شما تبادل لينک داشته باشم مطمينم اينجوري واسه هر دو تا طرف خوب ميشه آمارمون زود زود بالا ميره خب به هرحال اگه مايل به تبادل لينک بودي منو با نام
((بزرگترين پاتوق دختر و پسرای خشکل ایرونی)) لينک کن اينم ادرس وبلاگم http://myfashop.co.cc بعدش تو بخش نظرات وبلاگ من اعلام کن تا درکمترين زمان ممکن منم تورو لينک کنم درضمن يه چيز ديگه ببخشيد ها اينو ميگم اما تو اينقدر واسه سايتت زحمت کشيدي اما هيچ بهره اي از سايتت نميبري منم قبلا ها يه وبلاگ نويس بودم البته در سطح حرفه اي اما بعدش دنبال کسب در آمد از اينترنت رفتم البته موفق هم شدم اگه خواستي ميتوني توام از تجربه هاي من استفاده کني مطمين باش با اين پشتکاري که تو داري حتما موفق ميشي اين آدرس رو هم يه نگاهي بنداز مطمين باش ضرر نمي کني با تشکر منتظر تو هستم ...
http://myfashop.co.cc/ads


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: